V Puppu po dlouhých letech změna

V červnu tohoto roku byla jmenována generální ředitelkou Grandhotelu Pupp v Karlových Varech Ing. Andrea Pfeffer-Ferklová, která doposud zastávala post manažerky obchodu. Ve stejném měsíci došlo v jejím životě ještě k další významné změně – v kolonce „stav“ v jejím občanském průkazu se prvně objevilo slovo „vdaná“. Zhruba měsíc po této revoluci jsme se sešly, abychom zrekapitulovaly její dosavadní kariéru a hlavně plány, s kterými do ředitelského křesla usedla.

Andreo, jste určitě první ženou na postu generálního ředitele Grandhotelu Pupp v jeho historii. K tomu vám samozřejmě gratuluji. Kudy se dosud ubírala vaše profesní dráha?
Byla poměrně jednoduchá. V Grandhotelu Pupp jsem od roku 2001. Nastoupila jsem zde do pozice Marketing Managera, kde jsem setrvala zhruba dva roky. Poté mi byl nabídnut post vedoucí obchodního oddělení, na kterém jsem pracovala další tři roky. V červnu tohoto roku jsem pak byla jmenována generální ředitelkou – i v této funkci bych pochopitelně ráda nějaký ten rok vydržela…

Tato funkce s sebou ovšem nese velkou míru zodpovědnosti. Kývla jste na tuto nabídku okamžitě, nebo jste si vzala čas na rozmyšlenou?
Nabídka přišla tak trochu jako blesk z čistého nebe a rozhodnout jsem se musela prakticky okamžitě. Na druhou stranu přiznávám, že když mi před časem post vedoucí obchodního oddělení začal připadat poněkud úzký, usilovně jsem přemýšlela o tom, co by mě po tolika letech v hotelu mohlo ještě motivovat a táhnout dál. V takových chvílích jsem si s myšlenkami na ředitelskou pozici pohrávala. To bylo ale opravdu jen v těch představách. A když už to opravdu přišlo, řekla jsem si „udělej to“. Rozhodla jsem se z minuty na minutu.

Hotel a jeho chod vám byly po oněch pěti letech důvěrně známé. Budete tedy pokračovat ve „vyjetých kolejích“, nebo přistoupíte k nějaké zásadnější změně strategie prodeje a služeb?
Odpověď na tuto otázku souvisí s tím, proč majitelé přistoupili k tak náhlé změně ve vedení hotelu. Očekávají ode mne určitou změnu. Nepůjde ovšem o nějakou radikální změnu strategie. Ostatně na té současné jsem se jako manažerka obchodního oddělení spolupodílela, bylo by tedy poněkud zvláštní, kdybych ji nyní označila za špatnou. Myslím si, že strategie hotelu je v pořádku a je daná.
Ke změnám dojde spíše v personálním obsazení. Dnešní doba je velmi rychlá a vyžaduje schopné a kvalitní lidi. Těch samozřejmě není nikdy dost. Ani náš hotel nemá v této oblasti svou pozici jednoduchou a kvalitní lidé jsou spíše vzácností. Je třeba získat pro hotel opravdu špičkové manažery, kteří jej posunou opět o krok dále. V době, kdy konkurence i v Karlových Varech je stále tvrdší, je třeba velmi rychle reagovat. Bohužel se nám toto asi nepodaří ze dne na den, protože trh práce v Karlových Varech není takový jako v Praze a skvělých manažerů je tu málo.

Jak reagovali na změnu vaši bývalí kolegové, ze kterých se rázem stali vaši podřízení? Zaznamenala jste změnu v jejich chování k vám?
Nevím, jak se mi to povedlo, ale vždy jsem přirozenou autoritu měla, a to i v pozici vedoucí obchodního oddělení. Takže to „překvapení“ bylo i k mému údivu přijato velmi dobře i od všech spolupracovníků a podřízených. A do této doby jsem se nesetkala s tím, že bychom měli s kýmkoli nějaké třecí plochy v tom, že by mě jako autoritu nechtěli.

Na hodnocení dosavadní práce je pochopitelně příliš brzy. Zeptám se ale, co vás po nástupu do nové funkce nejvíce překvapilo…
Zjistila jsem, že jsem měla trochu zkreslené představy o práci generálního ředitele. Myslela jsem, že dostává stoprocentně zpracované podklady a na jejich základě činí zásadní rozhodnutí. Bohužel takto to v naší společnosti není a generální ředitel se musí zaobírat provozními problémy, což ho trochu odchyluje od toho, čemu by se měl věnovat. To mě v současné době hodně časově vytěžuje.

Jolana Bjelková

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více