V USA kvůli firemním klientům ubývá resortů

Média již před časem informovala o tom, že některé tuzemské luxusní hotely si dobrovolně ubraly hvězdičku, aby vyšly vstříc poptávce kongresové klientely. Ubytování v pětihvězdičkových zařízeních totiž bývá v současné ekonomické situaci považováno za neodůvodnitelné plýtvání. Podobné trendy jsou patrné i jinde ve světě. Některé americké luxusní hotely například v poslední době ze svého názvu často vypouštějí slovo „resort“. Chtějí si tak udržet firemní klientelu v čase, kdy řada společností během hospodářské recese čelila kritice kvůli utrácení. Informoval o tom list The Wall Street Journal (WSJ).

Například Ballantyne Resort v Charlotte v Severní Karolíně se v létě přejmenoval na Ballantyne Hotel & Lodge. Firemní klienti totiž jeho vedení naznačili, že změna jména by ubytovacímu zařízení zvýšila šanci na to, aby se v něm konala jejich setkání či konference. Floridský Renaissance Orlando Resort zase svůj název o nepopulární slovo zkrátil. „Nemění to nic na tom, kým jsme. Ale při získávání konferencí nemá smysl házet si klacky pod nohy,“podotkl šéf marketingu hotelu Gary Dybul.

Resorty podle WSJ získaly své stigma na konci roku 2008, kdy tehdy problémová pojišťovna AIG asi za 400 000 dolarů (zhruba 7,5 milionu Kč) plánovala setkání svých prodejců v hotelu St. Regis Monarch Beach Resort v kalifornském Dana Pointu. AIG, jež tehdy byla čerstvým příjemcem vládní pomoci ve výši 180 miliard dolarů, akci nakonec zrušila. Hotel se 400 pokoji se ale ze špatné publicity nevzpamatoval a nakonec jej převzal jeden z jeho dlužníků, společnost Citigroup.

Ballantyne Resort v Charlotte se nedávno přejmenoval na Ballantyne Hotel & Lodge Ballantyne Resort v Charlotte se nedávno přejmenoval na Ballantyne Hotel & Lodge

Následující pokles zájmu o kongresovou turistiku ve Spojených státech hoteliéři nazývají AIG efektem. Politici kritizovali firmy, a zvláště ty, které obdržely federální pomoc, kvůli objednávání pobytů v místech, jako je Las Vegas. Společnosti následně přijaly pravidla, jež podobným akcím zamezila. Zvláště citlivé jsou v tomto ohledu finanční firmy či společnosti podnikající ve zdravotnictví. Obvykle obchodují s vládou anebo mají miliony zákazníků, které by podobné chování mohlo pohoršit.

„Firmy prostě hodně zvažují, jakou lokalitu si vyberou, protože každý trpí stihomamem ohledně toho, jak to bude vnímat veřejnost,“ podotkla Jennie Jacobsonová, prezidentka kalifornské společnosti Unique Events, která se specializuje na pořádání firemních akcí. Jacobsonová zmínila příklad jedné společnosti vyrábějící medicínského produkty, jež zrušila své setkání ve Španělsku a místo toho jej uspořádala ve skromnějších podmínkách v centru Los Angeles.

Podle výzkumné společnosti STR Global tak resorty od roku 2007 zaznamenaly v Severní Americe a v Karibiku u tržeb na pokoj pokles o 22,6 procenta. Jejich obsazenost se pak snížila o 8,9 procentního bodu na 58,1 procenta. Situace se však pomalu obrací k lepšímu, uvedla STR Global.

Podle některých hoteliérů k tomu napomohla právě změna názvu. Například generální manažer hotelu, který se nyní jmenuje Loews Lake Las Vegas, Dale McDanieluvedl, že pro jejich ubytovací zařízení znamenala úprava jména přínos. Hotel díky změně názvu zatím získal pět konferencí, jež znamenají celkem 1 000 přespání. Čtyři pořádají farmaceutické společnosti a jednu pojišťovna.

K podobným krokům v minulosti přistoupily i hotely v Česku. Luxusní hotely v Praze se dobrovolně vzdaly svých hvězdiček, aby nepřišly o klientelu z řad farmaceutických firem. Ty z etických důvodů přestaly pořádat lékařské kongresy v pětihvězdičkových hotelech. Všech pět hvězd oficiálně loni přestaly uvádět například pražské hotely InterContinental či Corinthia Hotel Prague.

Text: -čtk- a -pmu-
Foto: Leonardo.com

Nejnovější články z rubriky MICE

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Hana Krejbichová / Prague Convention Bureau

Zástupci kongresové Prahy si zvolili nové vedení

Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vrátí se k nám v roce 2023 běžný rytmus?

Rozhovor s Lenkou Žlebkovou, ředitelkou Kongresového centra Praha, byl domluvený více než týden, na klidnější dopoledne prvního březnového pátku. Světové události ale na dohody tohoto typu ohled jaksi neberou. Setkali jsme se nakonec o několik hodin později....

Číst více