Velké kulturní akce přivádějí do regionů turisty

Čtyři velké akce Colours of Ostrava, Velká pardubická, mostecký Czech Truck Prix a pražský Bohemia Jazz Fest přinesly do regionů 282 milionů korun. Téměř 109 milionů korun utratili domácí hosté a 173 milionů korun zahraniční. Vyplývá to z průzkumu agentury CzechTourism.

Čtyři velké akce Colours of Ostrava, Velká pardubická, mostecký Czech Truck Prix a pražský Bohemia Jazz Fest přinesly do regionů 282 milionů korun.

Podobné akce pomáhají zejména regionům, které jinak nejsou mezi turisty tolik populární. V případě hudebního festivalu Colours of Ostrava byla akce hlavním důvodem pobytu v regionu pro 83 procent zahraničních i českých návštěvníků. Podobně je tomu u Velké pardubické.

I na pražský Bohemia Jazz Fest přišlo během dvou dnů 47 tisíc návštěvníků z Česka i ze zahraničí a v Praze utratili přibližně 110 milionů korun. Z toho většinu, asi 108 milionů korun, utratili zahraniční turisté. Nicméně 84 procent cizinců v průzkumu uvedlo, že by do Prahy přijelo, i kdyby se akce nekonala.

„Partnerství mezinárodních akcí má pro nás smysl, řada cizinců by do ČR vůbec nepřijela. Naopak po první návštěvě si spousta z nich Česko oblíbí a ráda se sem vrací nejen kvůli samotné akci,“ uvedla ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

Vůbec nejvěrnější návštěvníky má slezský hudební festival. Z průzkumu vyplývá, že 56 procent cizinců přijíždí opakovaně, tedy více než dvakrát.

Společnost MindBridge Consulting, která průzkum pro agenturu provedla, zpovídala 1223 účastníků těchto čtyř kulturních akcí.

Foto: CzechTourism

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více