Aktuálně více než kdy jindy se ubytovatelé potýkají s vysokými náklady a nedostatkem kvalitního personálu, který by si mohli dovolit. „Řešením situace je šetření zbytečných nákladů a maximální efektivita práce každého člena týmu, kdy je v zájmu každého hoteliéra, aby zeštíhlený tým ztrácel co nejméně času zbytečnými nebo časově náročnými úkoly,“ uvádí Martin Blažek, zakladatel společnosti Mevris, která stojí za hotelovým systémem Better Hotel.
Zefektivněte a automatizujte procesy

Díky modernímu hotelovému systému lze měsíčně ušetřit desítky hodin práce. Vaši zaměstnanci se pak věnují hostům a ne posílání příjezdových emailů.
„Díky Better Hotelu a automatizaci provozních procesů jsme v našem hotelu dokázali ušetřit až 160 hodin práce za měsíc, což je v podstatě časová dotace na jednoho zaměstnance na plný úvazek,“ bilancuje Marie Hlinková, manažerka rodinného hotelu Fortna v Chrudimi.
„Denně využíváme přehledné rozpisy stravy pro úsek restaurace a přehled úklidu pro naše pokojské. Systém automaticky odesílá hlášení na cizineckou policii, vytváří výkazy pro statistický úřad a počítá výši poplatků pro městský úřad. Využíváme také automatický mailing, kdy například několik dní před příjezdem hostovi zašleme uvítací dopis s nabídkou dalších služeb – kromě osobního přístupu ke každému hostovi se nám daří i zvyšovat celkový obrat,” dodává Alžběta Hanáčková, obchodní manažerka z Wellness & spa hotelu Villa Regenhart v Jeseníku.
Prodávejte napřímo a snižte náklady za provize
Pro přímý prodej rezervací jsou důležité tři základní body:
– mít atraktivní web,
– mít na webu možnost dokončení rezervace,
– mít pro hosty připravenou neodolatelnou nabídku.
Hlavním úkolem hotelového webu je ukázat vaše ubytovací zařízení v nejlepším světle. Zároveň musí návštěvníkovi podat příjemnou představu o tom, jaké to bude strávit u vás pobyt. A konečně cíleně ho navést k úspěšnému dokončení rezervace.
„Nejlepším nástrojem přímého prodeje je moderní web s kvalitními fotografiemi a kvalitně navrženým on-line rezervačním formulářem, při jehož výběru je třeba myslet na to, aby byl lehce použitelný a nabízel hostovi možnost platby kartou,“ vysvětluje Martin Blažek a dodává: „Odhlédneme-li od toho, že na hotelovém webu mnohdy žádný booking engine nenajdete, je třeba upozornit na fakt, že na trhu najdeme i špatně navržené booking enginy, z nichž hosté kvapně míří zpět na Booking.com, kde zvládnou udělat rezervaci na několik kliků. Ubytovateli se to pochopitelně nevyplácí, protože zaplatí za tyto rezervace vysokou provizi.”
Moderní řešení od společnosti Mevris – on-line rezervační systém – lze spustit během několika málo minut. Booking engine je plně propojen s hotelovým systémem a rezervace propisuje rovnou do hotelových štaflí na recepci.
Dejte hostům důvod, proč rezervovat u vás
Přestože hosté váš web navštěvují především s cílem získat informace a načerpat atmosféru potenciálního pobytu, jsou v danou chvíli primárně ve fázi zvažování a porovnávání výhodnosti dostupných nabídek.
K tomu, aby hosté rezervaci dokončili rezervaci, potřebujete vytvořit neodolatelnou nabídku, která je buď cenově výhodnější, nebo je atraktivní kombinaci služeb, kterou jinde nenajdou.
„Nabídněte hostům zážitky, ne jen ubytování. Nejčastějším zpestřením pobytů jsou wellness nebo gastronomie. Pokud tyto možnosti nemáte, zkuste balíčky vytvořit ve spolupráci s partnery v okolí,“ doporučuje k prodejní strategii Martin Blažek.
Zkombinovat doplňkové služby hotelu s ubytováním se zkrátka vyplácí. OTA portály tuto možnost momentálně nenabízejí, a tak to lze využít jako výhodu.
V hotelových systémech lze pro tuto strategii využít nástroje pokročilé podpory prodeje napojené na booking engine formou pobytových balíčků, zkrátka nabízet hostům více než jen ubytování.
Pro více informací o hotelových systémech společnosti Mevris navštivte web www.mevris.cz nebo nás kontaktujte.