Vítáme bonitní klientelu i běžné cestovatele

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Přestože Karlovarský kraj patří k menším českým regionům, zážitky, památky, přírodní krásy a celkové kouzlo ho řadí k těm nejvyhledávanějším. V rámci našeho celoročního seriálu jsme proto zjišťovali, jaký význam přikládají místní subjekty náročné klientele.

„Možná to bude znít jako klišé, ale Karlovarský kraj má nabídku pro každého. Dávno neplatí, že je místem pouze pro bohaté zahraniční lázeňské hosty,“ uvádí Petr Židlický, předseda krajské destinační agentury Živý kraj. „Jsem přesvědčen, že každý ocení vlídné prostředí a širokou škálu nabízených služeb. Ta se výrazně rozrostla, a to jak v turisticky exponovaných místech, tak mimo ně. Vážíme si všech návštěvníků, nejen těch náročnějších.“ S jeho názorem se ztotožňují i další důležití zástupci kraje, mezi které patří Filip Šimoník, manažer značky Grandhotel Pupp, ikonického hotelu v srdci Karlových Varů: „Náš hotel za poslední rok a půl výrazně rozšířil cílovou skupinu zákazníků a otevírá se široké veřejnosti. Věříme, že každý Čech i cizinec má nárok na kvalitní servis.“ Jan Motlík, partner jedenácti hotelů AXXOS Hotels & Resorts na Karlovarsku, v Mariánských Lázních a Praze doplňuje, že nároky, se kterými se setkával u klientů pětihvězdičkových hotelů před deseti lety mají dnes již téměř všichni: „Wellness, bazén, vířivka, široký výběr masáží a dalších relaxačních procedur – to je jen pár příkladů toho, co se dnes považuje za standard, v podstatě od úrovně tříhvězdičkového hotelu.“ Co tedy mohou cestovatelé mířící do nejzápadnější části České republiky očekávat?

 

VIP jako doma

„Hustá síť hotelů a lázeňských domů nabízí špičkový servis. Za posledních několik let mnoho z nich investovalo nemalé prostředky nejen do infrastruktury a zkvalitnění služeb, ale i do vzdělávání personálu, který dnes už překvapí málokterý požadavek,“ popisuje progres cestovního ruchu Petr Židlický a dodává: „Poskytovaná péče si v rámci světových měřítek drží prestižní úroveň. Vyšší nároky mívají turisté z Izraele, arabských zemí nebo z Ruské federace a států SNS. Navštívila nás ománská princezna, kterou zaujaly mimo jiné produkty světoznámé sklárny Moser.“ Žádaná bonitní klientela, přinášející hotelům kýžené revenue, se kromě výše uvedených skládá také z německých hostů, čemuž nahrává poloha u bavorských a saských hranic. K velkému potěšení Jana Motlíka však celoročně přibývá i Čechů. K popularizaci nejnavštěvovanějšího českého lázeňského města hojně přispívá Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, kterému je věnována celosvětová pozornost. Letos oslaví polokulatý 55. ročník.

Kompletní vyžití

Ohromnému posunu se těší segmenty nabízených služeb. Kromě komplexní lázeňské a medicínské péče lákají penziony a hotely značkou Cyklisté vítáni k projetí více než 2 000 km cyklistických tras; odreagovat se na greenu je možné na 10 golfových hřištích. Jedinečnou kombinaci lázeňského pobytu s relaxačními procedurami a pestrými aktivitami v okolí přichystaly pro hosty Lázně Jáchymov. Balíček TÝDEN na horách na vlně UNESCO zabodoval i ve Velké ceně cestovního ruchu (2019/2020). Zahrnuje pobyt v saunovém dole, což je nově otevřený saunový ráj inspirovaný tematikou zdejší hornické krajiny Krušnohoří zapsané od loňska na seznamu UNESCO.

Nástroje komunikace

Karlovarský kraj nezahálí ani v komunikačních kampaních rozdělených do základních cílových skupin. „Snažíme se využívat veškeré marketingové nástroje od prezentace na veletrzích přes tištěnou a on-line reklamu doma i v zahraničí až po pořádání vlastních vzdělávacích workshopů pro zástupce cestovních kanceláří,“ odhaluje Židlický a pokračuje: „Letos jich máme v plánu deset. Přidali jsme medical workshopy v Uzbekistánu a Kazachstánu a podařilo se nám zapojit i agenturu CzechTourism, která tuto aktivitu kvituje.“ Ubytovací zařízení k propagaci využívají především individuální prodejní kanály, jako je Booking.com, vlastní web a sociální sítě. Přeorientování komunikace na český trh volí Grandhotel Pupp. „U cen základních služeb jsme změnili marži z luxusní na prémiovou. Díky tomu se náš hotel opět stává volbou i pro hosty, kteří by do něj dříve nevstoupili. Historické fotografie přitom ukazují, že návštěvníci ze střední třídy byli v hotelu vždy vítáni a hojně jeho služeb využívali. Z jejich návratu máme radost,“ říká Filip Šimoník.

Nejdelší pobyty v ČR

Úspěch kampaní se odráží na rostoucích počtech turistů a také na čase, který zde stráví. Počet přenocování je v průměru druhým největším (po Praze) v rámci celé republiky a průměrná délka návštěvy dokonce drží prim. Podíl na této skutečnosti mají bezpochyby lázeňské po­byty, které se v případě AXXOS Hotels & Resorts pohybují v rozpětí 12 dnů. Výše útraty dle Marketingového informačního systému CzechTourism činí průměrně 2 300 Kč na osobu a den. „Vítaný je u nás každý, a s ohledem na aktuální vývoj situace v cestovním ruchu to myslím bude platit o to víc,“ uzavírá předseda spolku Živý kraj.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více