Spolková republika Německo je dlouhodobě největším zdrojovým trhem českého incomingu. Odpovídá tomu i pozornost, kterou tomuto trhu věnuje agentura CzechTourism – v žádné jiné zemi nemá naše turistická centrála dvě pobočky, navíc tak aktivní. Díky třem následujícím příspěvkům ředitele berlínského zastoupení Mgr. Miroslava Rončáka si můžeme udělat obrázek, čím (mimo jiné) lákal v uplynulých týdnech CzechTourism německé turisty k návštěvě České republiky.
Německo-český hokejový svátek
26. srpna se v berlínské hale Sportforum konal poslední přípravný zápas několikanásobného mistra Německa v ledním hokeji týmu Eisbären Berlin. Na tom by nebylo nic výjimečného, kdyby na druhé straně kluziště nestál český mistr z posledních dvou let – HC Sparta Praha. Český tým vedený manažerem Petrem Břízou se představil s celou řadou hvězd, např. s 35letým Petrem Nedvědem, který odehrál v kanadsko-americké NHL více než 1 000 zápasů, Jiřím Vykoukalem, Jiřím Zelenkou nebo bývalým hráčem Eisbären Berlin Lubomírem Vaicem. Oficiální podporu akci vyjádřilo Velvyslanectví ČR v Berlíně. Na základě jejich doporučení se management berlínského klubu obrátil k agentuře CzechTourism Berlín.
Již při vstupu do areálu vítal návštěvníky obrovský banner lákající příznivce německého týmu do České republiky. Před halou, ve VIP lounge a v blízkosti hlavní tribuny si mohli zájemci vybrat ze široké palety rozmanitých turistických lákadel naší země. Po skončení druhé třetiny čekalo na fanoušky překvapení připravené agenturou CzechTourism Berlín a cestovní kanceláří Estec: soutěž o víkendový pobyt pro dvě osoby v hotelu Arbes v Praze. Zápas samotný přinesl atraktivní podívanou s velkým množstvím zajímavých momentů. Více střeleckého umění nakonec předvedl německý tým, který zaslouženě zvítězil 4:1. Rovněž management hokejového týmu Eisbären Berlín neskrýval svou spokojenost – přes 3000 diváků navštívilo v tento den berlínskou halu Sportforum. Pro HC Sparta Praha se jednalo o kvalitní přípravu před sezonou, která bude zcela jistě vrcholit v pozdějším termínu. Jedno vítězství jsme ale ve Sportfóru již teď zaznamenali. Díky oficiální podpoře Velvyslanectví ČR a pomoci agentury CzechTourism se začala slibně rozvíjet spolupráce s berlínským hokejovým mistrem.
Týden Anenských slatinných lázní v centru Berlína
Prezentací pro cestovní kanceláře a novináře byl 3. září slavnostně zahájen „Týden Anenských slatinných lázní Bělohrad na Checkpoint Charlie“. Tyto východočeské lázně s více než 120letou tradicí jsou zaměřeny především na léčbu onemocnění pohybového ústrojí a v Německu již mají řadu stálých partnerů a pravidelných klientů. To, co se však odehrávalo v kanceláři CzechTourism Berlín následující den, předčilo i největší očekávání. První zájemci s žádostí o odbornou konzultaci začali přicházet ještě před začátkem otevírací doby a jejich počet neklesl ani do konce týdne.
Na prezentaci v Berlíně se Anenské slatinné lázně profesionálně připravily a kromě kvalifikovaného personálu si vzaly na pomoc i svého partnera z německé pojišťovny BKK Taunus. Návštěvníci tak měli jedinečnou příležitost dozvědět se nejen o těchto malebných lázních, získat speciální cenu na pobyt, ale zároveň informovat se o možnosti proplácení lázeňské péče. Kromě toho mohli zájemci ochutnat lahodné svatební koláčky nebo hořické trubičky. Nechyběla ani soutěž o víkendový pobyt pro dvě osoby. Přibližně 200 potenciálních klientů, kteří přišli cíleně za nabídkou Anenských slatinných lázní, konkrétní rezervace přímo v kanceláři a spokojenost Lázní Bělohrad potvrdili úspěch daného projektu. Další zaplánovanou akcí jsou říjnové prezentace Františkových Lázní a jižních Čech.
Veletrhy Brno měly v Berlíně úspěch
Dne 10. září se na půdě Velvyslanectví ČR v Berlíně konala prezentace pod názvem „Veletrhy Brno – efektivní cesta na trhy střední a východní Evropy“. Akci zahájil úvodním slovem rada-vyslanec Dr. Čoupek. Následoval předseda představenstva Messe Düsseldorf pan Vogt, který přiblížil postavení Veletrhů Brno v rámci této podnikatelské skupiny. S velkým zájmem se setkaly i příspěvky generálního ředitele pana Škrly, jeho poradce pana Kuliše a vedoucí marketingové oddělení paní Zumrové, které představily město Brno jako veletržní srdce České republiky, zdůraznily jeho roli na středoevropském trhu a nastínily plánované akce na nejbližší období. Pro přítomné novináře a odborné publikum byly připraveny tiskové zprávy a propagační materiály o Veletrzích Brno. Město Brno a jižní Moravu jako zajímavý turistický cíl prezentoval svým stánkem CzechTourism Berlín. Dle prvních ohlasů vyjadřovali představitelé Veletrhů Brno velkou spokojenost s prezentací a počtem návštěvníků. O úspěchu akce mluvili i přítomní odborníci. Lze si jen přát více podobných akcí, které pomohou zviditelnění možností brněnského výstaviště v Evropě.
-miro-
-
odborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel TCI Research
Všechny moje články