Východní část Německa neztrácí chuť cestovat – 1.část

Brány12. mezinárodního veletrhu Touristik & Caravaning v Lipsku (21.11.–25.11.2001)se otevřely s jasným cílem znovu probudit chuť k cestování. Veletrh TC2001 v Lipsku byl prvním velkým veletrhem cestovního ruchu v Německu, kterýse konal po teroristických útocích na USA. Mírné zvýšení počtu vystavovatelůukázalo trvalý zájem o německou klientelu. Místní touroperátoři byli ještěschopni prodat zimní pobyty, ale do velké ofenzívy přešla již letní nabídka.Svou premiéru měly v Lipsku cestovní kanceláře z Vietnamu, Namibie, JižníAfriky a Tanzánie, stejně jako hotely z Andorry. V silném zastoupení sepředstavilo zejména Rakousko následováno Českem. Povzbuzením pro světovýcestovní ruch byla expozice USA, na níž se s atraktivní nabídkou prezentovalo18 touroperátorů, hotelů a regionů od Arizony až po Texas (v roce 2001navštívilo USA pouze 1,3 milionů Němců,což je cca o 25 % méně než v roce 2000). Partnerem veletrhu TC 2001 byla,jako již tradičně v Německu, stále oblíbená Itálie – destinace, která sedrží v žebříčku autobusových zájezdů německých turistů na prvním místě.Také proto si mohli návštěvníci vybrat z nabídky 35 italských vystavovatelů.
Hala č. 2 lipského výstaviště patřila jako obvykle především karavaningua aktivnímu odpočinku na vodě. Přehlídku nejmodernějších karavanů a obytnýchpřívěsů nejrůznějších délek a vybavení mnoha značek vhodně doplňovaly výrobkypro dovolenou na vodě, lodě, katamarány, hausbóty a vybavení pro vodnísporty a kemping.
Českou republiku reprezentovala v Sasku především široká paleta lázeňskéléčby a nejrůznějších rehabilitačních pobytů doplněná pestrou nabídkouprogramů včetně ubytování od penzionů až po nejluxusnější hotely. Skromnějšíprezentace českých regionů byla pravděpodobně pochopitelným vyústěním probíhajícíchzměn územně-správního členění naší republiky. Společná expozice pod hlavičkouČCCR, stejně jako ostatní naši vystavovatelé, byla dobře připravena navelký zájem ze strany německých obchodních partnerů i veřejnosti.
Názory některých českých a slovenských vystavovatelů:

Ivan Bäuml, Ingtours
Našefirma je orientována poměrně silně na německý a holandský trh. Pokud setýká sezónnosti, dá se říci, že nadále má pro nás hlavní slovo zima. Potěšitelnéale je, že v posledním období, pokud mluvíme o vytíženosti hotelů a návštěvnostiregiónu Krkonoš jako celku, se velmi výrazně posílilo období letních prázdnin.Významnou součástí turistiky nejenom v našem regionu, ale i v celé ČR,se za poslední
3 roky stala tuzemská klientela.
Mění se požadavky klientely – již nestačí poskytovat pouze ubytováníse stravou, jsou stále více žádány programy, ucelené balíčky služeb (týkáse jak zimní sezóny tak i léta). V zimě jsou to především lyžařské výcvikyvč. zapůjčení výstroje, permanentek, skipasů. V létě pak nabídka výletůpo Krkonoších, horské cyklistické trasy, kulturní vyžití – muzea ve Vrchlabí,Jilemnici, atd. Moderní zasněžovací zařízení prakticky ve všech střediscíchprodlužuje zimní sezónu a umožňuje lyžování i za nepříznivých povětrnostníchpodmínek.
Pro zvýšení kvality služeb klientům jsme se rozhodli provozovat vlastníminihotelovou síť a uvažujeme o jejím dalším rozšíření. V současné dobějsou v síti „Ingtours Hotels“ tyto hotely: StartŠp. Mlýn, penziony Villa Klára a Villa Zdeňka Šp. Mlýn, hotel SvornostHarrachov a hotel Jasmín Vítkovice v Krkonoších. Důvodem k založení tétosítě byla snaha mít vlastní lůžkovou kapacitu a možnost vlastního dohleduv zájmu zvýšení kvality poskytovaných služeb, vč. výběru zaměstnanců. Odledna máme i vlastního interního průvodce, který zajišťuje dohled nad všemiklienty Ingtoursu na našich hotelích.
Naše oblast – myslím tím nejenom Krkonoše, ale i ČR jako celek – jeoblast klidná, ať už se jedná o případné teroristické útoky nebo velképovětrnostní výkyvy. Je tu také poměrně standardní nabídka služeb, a taks ohledem na události 11. září 2001 paradoxně dojde asi k přílivu individuálníchautoturistů do naší oblasti. Přechodný pokles letecké dopravy v příštíchletech asi zvýší zájem o naši destinaci. Pozici na mezinárodním trhu námponěkud komplikuje silná koruna.

Ivana Provázková, město Liberec
Odborcestovního ruchu působí v Liberci od roku 1999. Pravidelně se prezentujemena veletrzích cestovního ruchu v Lipsku, Drážďanech, Utrechtu, Göteborgua na Holiday World v Praze. Na základě poptávky našich holandských partnerůjsme vyrobili dvojjazyčnou (A,N) brožuru Liberecko pro holandskou klientelu.Podílelo se na ní 5 libereckých cestovních kanceláří – Axamit, Cat Tour,Firo Tour, Karavan a Real Tour, jejichž nabídka obsahuje na 12 různých,5–7 denních programů. Koordinaci výroby mělo na starosti město. Naší snahouje, aby turistické skupiny zůstávaly co nejdéle v Liberci a hvězdicověvyjížděly do okolí, popř. až do Prahy a Českého Krumlova. Novinkou v roce2002 by měl být podobný projekt pro liberecké hotely a také prezentaceměsta na hotelových kartách.
Velkou podporou pro cestovní ruch na Liberecku je sdružení EuroregionNisa, se kterým spolupracujeme na různých projektech.

Ing. Ingrid Krajčiriková, Slovenské liečebné kúpele Piešťany
S ohlasom na našu účasť na medzinárodnom veľtrhu cestovného ruchu akaravaningu TC 2001 môžeme byť spokojní. Prišli sme ako spoluvystavovateliana stánok nemeckej cestovnej kancelárie EuroMed, ktorá je jedným z našichnajvýznamnejších obchodných partnerov. Tejto časti nemeckého trhu venujemeveľkú pozornosť, lebo práve odtiaľto pochádza veľká časť našej klientely.
Obyvatelianových spolkových krajín naše kúpeľné mesto veľmi dobre poznajú už z minulosti,kedy prichádzali hlavne za zotavením a rekreáciou. Pre nás je dôležitýich záujem o kúpeľné pobyty, ktorý je v súčasnosti dominantný. Návštevnícis reumou, ochoreniami pohybového aparátu, a nervovými ochoreniami k námprichádzajú opakovane, dva- aj trikrát do roka.
Viac ako polovica klientov, ktorí vyhľadali stánok CK EuroMed na tejtovýstave so žiadosťou o konkrétnejšie informácie, už pozná účinky našichtermálnych prameňov a sírneho bahna, indikácie, ktoré úspešne liečime atiež služby, ktoré poskytujeme. Mnohí z nich Piešťany navštívili osobne,alebo počuli o našich jedinečných prírodných zdrojoch a liečebných postupochod priateľov a známych a chcú ďalšie informácie.
Len v minulom roku sa u nás liečilo viac ako 15.000 nemeckých pacientov,čo predstavuje 65 % z celkového počtu zahraničných hostí. Zvyšných 35 %tvoria hostia z Rakúska, Čiech, Holandska,Švajčiarska a ďalších európskych krajín, ale tiež z Ameriky,  Austrálie, Izraela a ďalších krajín Blízkeho východu.
V posledných rokoch naše marketingové aktivity okrem tradičných teritóriísmerujeme aj na trhy Veľkej Británie a škandinávskych krajín, kde vidímeveľký potenciál pre využitie našich kúpeľných kapacít.

Pokračování příště

Z Lipska Petr Frindt a Peter Gulbiš

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více