Letošní turistická sezona se hned zjara zvrtla zcela neočekávaným směrem a zamíchala kartami pracovníků v cestovním ruchu v celé České republice, také na Vysočině. Vysočina Tourism zareagoval celostátní kampaní Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině, cílenou na české turisty.

Příspěvková organizace Vysočina Tourism s počátkem roku 2020 rozjela svoji činnost podle plánu. Zahájila propagaci hlavního marketingového tématu roku, a to Vysočiny sklářské, kterou představila veřejnosti na veletrzích cestovního ruchu. V Praze a Brně stihla převzít i několik ocenění – čtvrté místo v anketě Kraj mého srdce, Velkou cenu cestovního ruchu za Vysočinu filmovou i cenu za nové propagační materiály právě k Vysočině sklářské.
Propagace Vysočiny sklářské se rozběhla doslova na všech frontách. Turistický portál Vysočina.eu byl vylepšen o samostatnou sekci sklářství v kraji. Ve spolupráci s agenturou CzechTourism dostal Vysočina Tourism téma sklářství i na dva ruské turistické portály Tonkosti.ru a Tourister.ru. Sklářskou kampaň podpořil nový turistický produkt – dětská hra Vysočinou za skleněnkou. Organizace pokračovala s přípravou sklářských akcí, které zahájila výstavou na Krajskémúřadě Kraje Vysočina v Jihlavě. Ovšem do toho přišla první vlna koronavirové pandemie a s ní spojených restriktivních opatření, jež cestovní ruch v zemi paralyzovala.
S první vlnou pandemie nastal propad návštěvnosti

Podle analýzy, již si nechal Vysočina Tourism zpracovat, a podle dalších zdrojů se návštěvnost a spotřeba v cestovním ruchu na Vysočině náhle propadly o asi 80 procent oproti roku 2019. Bylo třeba obratem zareagovat. A to dle možností, které restriktivní opatření umožňovala. Zpočátku tedy organizace přinášela turistům tipy na výlety i dlouhodobější pobyty na Vysočině, které byly z hlediska nákazy bezpečné. Šlo zejména o pobyty v přírodě, návštěvy naučných a jezdeckých stezek, zřícenin a rozhleden, výlety po pěších stezkách a cyklostezkách.
Na postupné rozvolňování restriktivních opatření Vysočina Tourism odpověděl celostátní kampaní Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině, cílenou na české turisty a pomoc místním podnikatelům v cestovním ruchu. V ní propagoval atraktivní turistické cíle i ubytovací zařízení na Vysočině. Spolu s agenturou CzechTourism se Vysočina Tourism zapojil do kampaně Světové Česko. V největším obchodním centru v Kraji Vysočina, v jihlavském City Parku, představil zde návštěvníkům nejkrásnější a nejzajímavější cíle všech regionů Vysočiny velkou výstavou, která probíhala po celé období letních prázdnin. Výstavu formou velkoplošných plakátů s atraktivními fotografiemi a popisy osvěžila živá instalace s dřevinami, lavičkami a regionálními produkty.
Ubytovací slevy přilákaly víc hostů než loni
Na kampaň Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině, plynule navázala kampaň ke slevám na ubytování. Obě měly stejný cíl, tedy pozvat a motivovat české turisty k trávení dovolené doma na Vysočině a současně pomoci domácím ubytovatelům.
Kraj Vysočina na slevy na ubytování uvolnil 10 000 000 Kč. Chod unikátního slevového systému zajistil Vysočina Tourism. Vznikla samostatná webová stránka slevy.vysocina.eu, kam se přihlašovali ubytovatelé provozující svá hromadná ubytovací zařízení na Vysočině a poskytující služby v cestovním ruchu. Turisté, kteří se v ubytovacím zařízení na Vysočině rozhodli strávit 3 a více nocí ve skupině 2–6 osob mohli požádat o slevu ve výši 1 000 Kč na osobu. Slevová akce se setkala s velkým ohlasem. Zaregistrovalo se více než 130 ubytovatelů a od 13. července do 31. října uplatnilo slevový poukaz kolem osmi tisíc turistů. Data z Českého statistického úřadu ukázala, že slevová akce přinesla kýžený výsledek. Za prvních šest měsíců roku 2020 byla návštěvnost Vysočiny oproti loňsku poloviční. Ovšem za prázdninové měsíce, se spuštěním kampaně na slevovou akci, se počet ubytovaných hostů na Vysočině výrazně zvýšil, a to dokonce i oproti roku 2019 o více než dvacet pět tisíc.
Novinky pro příští rok
Novinkou, kterou Vysočina Tourism připravil ještě letos, je nový eshop s nabídkou turistických publikací o Vysočině a s propagačními předměty. Zájemci v něm najdou například originální Igráčky, vysočinského turistu a turistku, či barevnou publikaci Vysočina – příroda a krajina, plnou krásných fotografií. Hlavním marketingovým tématem Vysočina Tourism pro rok 2021 bude Vysočina dětem. V přípravě je spousta tištěných materiálů jako brožura turistických cílů a aktivit pro rodiny s dětmi všech věkových kategorií, prázdninový průvodce pro děti a další překvapení.
Foto: Vysočina Tourism
Vysočina Tourism
Na Stoupách 144/3
586 01 Jihlava
|