Wellness Hotel STEP a SPORTCENTRUM STEP krizi zvládají

O tom, že v srdci Evropy a matce všech měst, Praze stověžaté, je v současné době ubytovacích kapacit nepočítaně, si snad už cvrlikají i vrabci na střeše. Navzdory finanční krizi a současnému trendu úsporných marketingových opatření vyrůstají na mapě Prahy nové a nové hotely. Jen málo jich ale dokáže proplout dravými vodami ekonomického propadu. Jedním z těch, kterým se to překvapivě daří, je Wellness Hotel STEP a SPORTCENTRUM STEP v pražských Vysočanech. Díky jednoznačné marketingové orientaci, nezvykle pestré paletě volnočasových aktivit a nadprůměrně kvalitnímu zázemí může z úst nového ředitele hotelu ing. Františka Berana i vedení společnosti IC HOTELS, která hotel a sportovní centrum provozuje, zaznít dnes takřka zázračná věta: Stojíme si dobře. Ludmily Koutské, ředitelky společnosti IC HOTELS, jsme se přišli zeptat na to, co stojí za těmito stabilními obchodními výsledky.

Ludmila KoutskáWellness Hotel STEP a SPORTCENTRUM STEP nabízí opravdu překvapivý rozsah aktivit jak pro klienty hotelu, tak pro běžné Pražany. Jsou a mohou ještě vůbec být nějaké novinky, které chystáte pro tento rok?

Letos jsme se zaměřili na odpočinek a relax. Stěžejní je pro tuto hotelovou sezonu náš 25metrový bazén, který je opravdu hodně obsazovaný, zejména díky plaveckým kurzům, školám a kojeneckému plavání. Od pondělí do pátku je bazén takřka plný. A to byl jednoznačný důvod, abychom se rozhodli pro další krok, kterým byla výstavba „Saunového světa”, jehož otevření se plánuje na první září letošního roku. Bude se jednat o poměrně rozsáhlý komplex saun, který nabídne saunový srub, finskou saunu, tropickou saunu, dále bar a relaxační zóny s venkovním opalováním. Každá sauna má svoji specifickou teplotu, takže některé budou vhodné pro běžné návštěvníky a jiné ideální například i pro maminky s dětmi, které představují velkou část naší klientely v této oblasti. Také tu pro hotelové klienty nabízíme „Infinit” wellness centrum, které je díky intimní atmosféře naopak zaměřeno na partnerské páry. Nabízíme jim speciální balíčky služeb, najdou tu kardiozónu, fitnesszónu, pochlubit se můžeme saunou, vířivou vanou, trenérskými programy, nabízíme tzv. solární louku, dva masážní prostory… Je toho opravdu mnoho. Standardně to u nás funguje tak, že si pár pronajímá celé „Infinit” centrum a kromě případného personálu, který může poskytovat masáže či nabídnout občerstvení, se v tu chvíli v centru nikdo jiný nepohybuje. Naší výhodou je zázemí a vynikající hygienické podmínky, i díky tomu, že Infinite centrum i bazén jsou nové. Chceme, aby tyto služby fungovaly na sto procent, a je to znát.

To vypadá na velmi bohaté relaxační zázemí. Jsou i jiné služby, které poskytujete, a nejsou vázány na wellness?

Určitě, tyto služby jsou nabídnuty v rámci SPORTCENTRA STEP. Například naše golfové indoor centrum funguje od října do dubna, nabízíme šestnáct odpališť, osm golfových trenažerů a putting green, je to největší indoor golf v ČR a v tuto chvíli plánujeme další úpravy. Často se také stává, že si některá firma vybere náš prostor golfového indooru pro seminář či školení, probíhající v kongresových sálech, a jeden den mají vyhrazený pro sport a relaxování. Bohaté zkušenosti máme rovněž se společenskými akcemi většího formátu, mezi již tradiční patří například vánoční večírky, které u nás bývají relaxačně a sportovně laděné, je tu možnost zahrát si golf, jít do bazénu, do sauny, na tenis, nabízíme squash, badminton, bowling. Díky našemu Sportcentru a rozsahu služeb, které poskytujeme, nás krize nepostihla tak jako leckteré jiné.

Dá se tedy říci, že jste jakýmsi průsečíkem pro sportovní aktivity v této části Prahy?

Ano, můžeme to tak nazvat, ale naše síla je zejména v tom spojení sportovních a ubytovacích služeb. Mimoto můžeme nabídnout i velké parkovací plochy, kde není placeno parkovné, nejsou tu žádné modré zóny.

Nabízíte klientům nějaké balíčky služeb, když zvete klienty na konkrétní akce?

My nabízíme klientům pořádání akcí na míru a nově zejména wellness balíčky, takže není problém, aby si klient na našich webových stránkách vybral balíček služeb konkrétně dle svého přání. Balíčky služeb, které připravujeme na konkrétní event, pak koncipujeme na míru dle toho, co klient zrovna potřebuje.

Fungujete třeba i jako sportovní zázemí pro nějaké sportovní kluby nebo týmy?

Naše sportovní centrum není otevřeno příliš dlouho, takže tuto aktivitu jsme uvedli teprve nedávno, nicméně v tuto chvíli máme rozpracované smlouvy s golfovými, fotbalovými i tenisovými kluby. Máme kontakty se sportovními kluby nebo hřišti, se kterými rovněž funguje spolupráce i na základě reciprocity klientů.

Máte opravdu silnou klientelu v podobě maminek s dětmi, které chodí na kojenecké plavání. Jaké pro ně konkrétně nabízíte podmínky a komfort?

Zázemí je skutečně kompletní, maminky mají možnost mít dítě na dohled, v klidu se samy osprchovat a obléci, v šatnách máme přebalovací pulty pro miminka, ohrádky pro děti, aby nepobíhaly v prostorech bazénu. Když maminky vyjdou z bazénu, je potřeba, aby se malé děti adaptovaly na změnu prostředí, což mohou v dětském koutku ve sport centru, mohou se tam i najíst, nabízíme speciální jídelníček pro děti i pro maminky a ohříváme dětskou stravu, protože maminky si pro ty nejmenší většinou s sebou nosí dětské přesnídávky.

To vypadá opravdu lákavě. Dá se říci, zda v tuto dobu má společnost IC HOTELS vyšší finanční zisky ze Sportcentra, nebo z Hotelu?

Lze říci, že zisky jsou rozložené, Sportcentrum sice funguje nad očekávání dobře, ale to, co za těmi zisky už na první pohled není tolik vidět, jsou provozní náklady, které jsou velmi vysoké. Musím říci, že hotel oproti loňským rokům šel vzhledem ke stávající situaci na trhu se ziskem dolů. Zajímavé bude období, které nás čeká nyní, protože indoor golf už je uzavřený a v létě neočekáváme ani výrazné zisky z provozu bazénu, naopak stěžejní by měly být výnosy z tenisu. Tenisová hala funguje už několik let, takže se dá říct, že máme stabilní klientelu, která využívá permanentek a kromě některých dopoledních hodin je plně vytížená.

Součástí letošního doprovodného programu na veletrhu Holiday World byla nabídka získání certifikátu Hotel přátelský k dětem, kdy jedna ze služeb je například hlídání dětí klientů či zajišťování volnočasového programu pro děti, zatímco rodiče mají svůj vlastní program. Neplánujete něco podobného?

Myslím si, že takové služby u nás nemají opodstatnění. Mohou být využitelné spíše na malých městech, kde je menší aglomerace a možnost výletů do bezprostředního okolí. Jinak ale musím poznamenat, že u nás au-pair zaměstnankyně funguje, stává se, že maminka přijde se dvěma dětmi, s jedním jde na plavání a druhé zůstává v dětském koutku. Máme i speciální nabídky na víkendové celorodinné plavání, kdy se často stává, že u nás rodina třeba zůstane i půl dne, protože po plavání se rozhodnou i pro oběd v hotelové restauraci či jiné aktivity.

Poskytujete služby pro široké spektrum klientů. Můžete říci, zda se finanční krize a trend úspor promítá do firemních akcí či v soukromém sektoru například právě do sportu? Zdá se totiž, že úsporný režim probíhá nejvíce v korporátním sektoru, zatímco rodiny nebo jedinci zase až tolik nešetří…

Ano, zdá se, že co se týká Sportcentra, je patrné, že snad všichni chtějí sportu věnovat nějaký čas, všichni se chtějí hýbat. Ale v hotelu jsou určitě důsledky krize viditelné. Je pravda, že u golfu byla návštěvnost veliká, golfisté totiž nepatří vyloženě mezi šetřivé skupiny obyvatel. U dětského plavání kontinuálně zaznamenáváme trend baby boomu. V oblasti firemních eventů bylo několik akcí zrušeno, právě v rámci šetření, a u jiných firem akce zůstaly, jen vyhrazený budget byl nižší. Mimochodem, obsazenost v hotelu je jedna věc a druhá věc je pak cena nabízených služeb.

Ano, na to jsem se zrovna chtěl zeptat, v současné době se totiž setkáváme se dvěma trendy: jedna skupina hoteliérů se rozhodla flexibilně nastavit cenovou hladinu služeb v závislosti na úbytku klientely, zatímco druzí jim oponují, že je nesmysl snižovat ceny, protože cena za službu je vyjádřením její kvality a navíc ve chvíli, kdy krize odejde, bude návrat mnohem těžší. Jak to funguje u nás?

Chtěla bych vidět hoteliéra, který nešel s cenami dolů. Přestože tu asi jsou některé hotely, které nesnižovaly tolik, nevěřím tomu, že by některý hotel držel ceny na stejné úrovni. Jedna věc také je finanční krize a druhá je neustále narůstající kapacita hotelů v Praze, to je opravdu unikát. A zvlášť hotely, které jsou v okrajových částech Prahy a chtějí být konkurenceschopné, prostě musí cenu služeb upravit.

Text: -jah-
Foto: Welness Hotel STEP a SPORTCENTRUM STEP

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více