Zahraniční turisté mají o Brno větší zájem než čeští

Zahraniční turisté mají o návštěvu Brna větší zájem než ti čeští. V minulém roce město navštívilo 800 863 turistů, zahraničních bylo 425 711. Celkově vzrostl počet turistů v Brně meziročně o deset procent. Mezi nejnavštěvovanější místa patří Špilberk, věž Staré radnice a vila Tugendhat, kam se vstupenky kupují i s ročním předstihem.

Zahraniční turisté mají o návštěvu Brna větší zájem než ti čeští

Nejvíce zahraničních turistů přijíždí ze Slovenska, dále z Polska, Německa, Jižní Koreje a Rakouska. Meziročně vzrostl nejvíce počet turistů ze Slovenska, a to o 17 procent. Naopak turistů z Velké Británie nebo USA ubývá, jejich počet meziročně klesl o pět procent.

„Sledujeme zvyšující se počet návštěvníků brněnského podzemí nebo věže Staré radnice, odkud se mohou rozhlédnout na celé město,“ uvedla mluvčí Turistického informačního centra v Brně Adéla Nováková.

Část zahraničních turistů využívá průvodcovských služeb, které nabízí TIC. Jde o základní turistické okruhy, kdy turisté uvidí většinu brněnských památek, jako je například kostel svatého Jakuba, Starou radnici nebo hrad Špilberk. Průvodci nabízí prohlídky ve 14 jazycích včetně čínštiny nebo maďarštiny.

„Silný nárůst pociťujeme v počtu turistů, kteří mají zájem o tematické komentované prohlídky,“ uvedla Nováková. Ty nabízí turistické informační centrum v češtině, angličtině, ruštině, němčině nebo francouzštině. Návštěvníci se tak mohou vydat například po stopách skladatele Leoše Janáčka, zakladatele genetiky Gregora Johanna Mendela či po stopách současných i zaniklých kaváren.

Brno také pokračuje v kampani Brno True Story, ve které se snaží cílit na mladší cestovatele. Hlavními tématy jsou živé centrum města, kavárny, bary nebo gastronomie. Kromě českých turistů se kampaň zaměřuje hlavně na návštěvníky z okolních států a také z USA, Velké Británie, Japonska a Jižní Koreje. Pro tento typ turistů Brno vytvořilo dvoudílného průvodce s názvy To je Brno a To je Brno II. V průvodcích návštěvníci objeví málo známá místa nebo zajímavosti z okraje města. Průvodci podle tvůrců ukazují nepřikrášlenou tvář města.

Foto: TIC Brno

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více