Zahraniční zastoupení CzechTourism 2015: nově ve Vídni, prezentace na EXPO

Přinášíme vám přehled vybraných akcí a marketingových aktivit, které v uplynulém roce realizovala zahraniční zastoupení agentury CzechTourism především na blízkých trzích, a které významně přispěly k navýšení počtu turistů směřujících z těchto trhů do České republiky.

CzechTourism podpořil podnikatele

Regiony i podnikatelé mohli v roce 2015 využít nabídky na setkání s řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism hned několikrát. V červenci proběhla pod názvem Travel Trade Day série specializovaných seminářů, workshopů a networkingových akcí.

 Snímek z porady ředitelů zahraničních zastoupení agentury CzechTourism

Snímek z porady ředitelů zahraničních zastoupení agentury CzechTourism

Ředitelé zahraničních zastoupení agentury předávali své zkušenosti více než 150 partnerům z privátní i veřejné sféry v Čechách i na Moravě. Na podzim pak ve spolupráci s oběma asociacemi sdružujícími cestovní kanceláře a agentury proběhl velmi úspěšný druhý ročník akce Travel Meeting Point, na který přivezli ředitelé zahraničních zastoupení největší a nejdůležitější touroperátory ze svých trhů. 

Český stánek na EXPU navštívilo
přes 2,5 milionu návštěvníků

 V Miláně jezdily v době EXPA tři tramvaje s polepem věnovaným Česku

V Miláně jezdily v době EXPA tři tramvaje s polepem věnovaným Česku

Zahraniční zastoupení pro Itálii soustředilo své marketingové a PR aktivity v roce 2015 především na Všeobecnou mezinárodní výstavu EXPO konanou v Miláně. Tiskové konference, pracovní setkání s touroperátory i koordinace marketingové kampaně dopomohly k tomu, že pavilon České republiky navštívilo o půl milionu návštěvníků více, než se původně předpokládalo – celkem 2,5 milionu. Česká republika se na EXPO dočkala i několika ocenění (bronzová cena za architekturu či zařazení Českého pavilonu mezi pět nejzdařilejších). Zahraniční zastoupení podpořilo aktivity spojené s prezentací České republiky i outdoor či tiskovou kampaní. V Miláně např. v době konání EXPA jezdily tři tramvaje s polepy věnovanými jen České republice. „Denně probíhala jednání s touroperátory či cestovními kancelářemi o zařazení České republiky do itineráře a o podpoře stávajících produktů v nabídce. Mimo jiné jsme jednali i s vysoce specializovanými touroperátory pro školní turismus. Pavilon tak navštívilo 5 000 italských studentů, kteří zkraje roku 2016 zamíří do České republiky. Za šest měsíců EXPA se České republice dostalo v místních médiích tolik pozornosti, kolik za celý minulý rok,“ dodává ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism pro Itálii Luboš Rosenberg.

Prahu navštívilo 300 nizozemských touroperátorů a novinářů

Praha se stala cílem jednodenního fam tripu největšího nizozemského touroperátora TUI a jeho belgického protějšku Jetair. Na palubě nového moderního Boeingu 787-8 Dreamliner letecké společnost Arkefly z Amsterodamu bylo 300 pasažérů. „Přiletěl nejenom celý sales team TUI a cestovní agenti ze všech dceřiných společností, ale také novináři a bloggeři,“ upřesnila Petra Palečková, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Beneluxu, které se na přípravách této cesty podílelo. Česká republika byla oceněna nizozemským cestovatelským portálem Reisgraag jako nejlepší destinace pro návštěvu památek v roce 2015.

 Účastníci fam tripu TUI v hlavním městě

Účastníci fam tripu TUI v hlavním městě

Hlavním lákadlem bylo MS v ledním hokeji a Plzeň jako Evropské hlavní město kultury

 Úspěšná byla v Německu i propagace Labské stezky

Úspěšná byla v Německu
i propagace Labské stezky

Hlavním lákadlem pro novináře i cestovní kanceláře v Německu bylo květnové mistrovství světa v ledním hokeji a především akce v Plzni spojené s titulem Evropského hlavního města kultury. V prvním březnovém týdnu se Česká centrála cestovního ruchu spolu s 22 dalšími vystavovateli představila na veletrhu ITB v Berlíně. Během pěti dnů navštívilo veletrh rekordních 175 000 návštěvníků. Veletrhu se zúčastnilo přes 10 000 vystavovatelů ze 186 zemí. Takřka tisícovka reklamních ploch na nejfrekventovanějších německých nádražích poutala pozornost k novému leteckému spojení Prahy a Berlína, podařilo se oslovit až 3 miliony cestujících. Zahraniční zastoupení zaznamenalo velký úspěch i s propagací Labské cyklostezky, nejpopulárnější dálkové cyklotrasy v Německu.

Hokej a Plzeň táhly i v Polsku a Pobaltí. I díky on-line kampani zaměřené na lotyšské hokejové fanoušky přijelo do Česka o minimálně 20 procent více turistů z Pobaltí. PR kampaní zaměřenou na propagaci Evropského hlavního města kultury a volnočasových aktivit pro rodiny s dětmi se podařilo dosáhnout 585 bezplatných výstupů v polských médiích.

Znovuotevřeno zahraniční zastoupení pro Rakousko

Česká centrála cestovního ruchu otevřela v květnu po více než dvou letech samostatnou kancelář svého zahraničního zastoupení ve Vídni. „Rakouští turisté vyhledávají v Čechách kulturní památky, přičemž je fascinují především české a moravské hrady. Rádi cestují, trendem jsou ovšem spíše kratší dovolené od jednoho do tří dní. Rakouští turisté vyžadují vysokou úroveň poskytovaných služeb i dobrou infrastrukturu. Do jihočeského i jihomoravského regionu míří často za sportem, především za lyžováním, cykloturistikou a turistikou,“ přibližuje Yvette Polasek, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Rakousko. Hned v červenci prezentovalo zahraniční zastoupení Českou republiku profesionálům v oboru cestovního ruchu. B2B workshop „Branchen Sommerfest“ a následující networking byly největší rakouskou letní akci v cestovním ruchu, které se zúčastnilo přes 300 profesionálů.

 Loni v květnu bylo znovu otevřeno zastoupení v Rakousku

Loni v květnu bylo znovu otevřeno zastoupení v Rakousku

Duchcovský zámek, České Švýcarsko i golfové destinace

Zámek Duchcov se stal dějištěm historického pořadu francouzské televize TV France 2 „Secrets d’histoire“. Pořad věnovaný Casanovovi, jehož natáčení zajistilo zahraniční zastoupení pro Francii, zhlédlo v hlavním vysílacím čase na 4 miliony diváků.

Posílit vnímání České republiky coby golfové země i ideální city breakové destinace bylo cílem aktivit zahraničního zastoupení pro Skandinávii. To připravilo marketingové aktivity, spojené s novými leteckými spoji i fam tripy, zaměřené na aktivní dovolenou v Českém Švýcarsku.

Strategické partnerství s dopravci na Slovensku

 Výstup z kampaně realizované díky partnerství se Slovaklines

Výstup z kampaně realizované díky partnerství se Slovaklines

Nové strategické partnerství s Regiojet a Slovaklines umožnilo intenzivní propagaci českých regionů na Slovensku, a to v ideálním čase před začátkem letní sezony. Na širokou veřejnost byla zaměřena i další z kampaní realizovaná v rámci železniční přepravy. Obrandovaný vagon rychlíkové soupravy jezdil na trase Košice–Bratislava denně, cestující se v něm navíc mohli začíst do brožur Česko země příběhů – 7 kulturních cest – kampaň oslovila 1,4 milionu Slováků.

Regiony České republiky v The Times i španělské televizi

Na televizní obrazovky se Česká republika dostala i ve Španělsku, a to v rámci oblíbeného pořadu o cestování Madrileños por el Mundo. V reportážích byla představena nejen Praha, ale i Kutná Hora či Terezín.

Do Mariánských Lázní, Karlových Varů, Plzně, Českých Budějovic i Českého Krumlova lákala bonitní britskou klientelu speciální příloha v britských prestižních denících Telegraph, The Times a Guardian v kombinaci s on-line kampaní. Speciální osmidenní balíček cest po České republice byl připraven ve spolupráci s touroperátorem Voyages Jules Verne. Intenzivní kampaň, která představila Českou republiku jako romantickou i gastronomickou destinaci plnou nádherných památek, proběhla ve spolupráci s aerolinkami, jako jsou Jet2, British Airways či Ryanair. Na vánoční trhy a zimní dovolenou naopak lákaly on-line kampaně silných on-line touroperátorů, jako je Secret Escapes a Lastminute.com. Zahraniční zastoupení ve Velké Británii cílilo své aktivity v roce 2015 i na irský trh. Romantické příběhy z České republiky byly irským médiím představeny v rámci propagace přímých leteckých linek mezi Prahou a Dublinem a Prahou a Belfastem.

CzechTourism na Blízkém východě

CzechTourism se v roce 2015 zaměřil i na trhy, kde nemá své zahraniční zastoupení. Novinky a turistické produkty prezentovala agentura CzechTourism na březnové roadshow ve Spojených arabských emirátech. Workshopy v Dubaji a Abu Dhabí odstartovaly sérii aktivit, jimiž Česká republika posiluje svou propagaci v reakci na plánované zavedení bezvízového styku mezi SAE a zeměmi schengenského prostoru. Na prezentace, zaměřené na posílení značky Czech Republic – Land of Stories, navazovala B2B jednání mezi českými a emirátskými obchodními subjekty. Mezi nimi nechyběly ani společnosti Emirates Airline, Hilton a Rail Europe, které jsou díky své produktové nabídce strategickými partnery pro propagaci České republiky nejen v SAE, ale v celém regionu zemí Blízkého východu. CzechTourism se účastnil i květnového veletrhu cestovního ruchu Arabian Travel Market v Dubaji, který je největší svého druhu v oblasti Blízkého východu.

V Izraeli připravila agentura CzechTourism ve spolupráci s městem Karlovy Vary lázeňský workshop, na kterém se prezentovala místním cestovním kancelářím a médiím desítka lázeňských subjektů z Karlovarského a Ústeckého kraje.

Foto: -CzT-

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více