Přinášíme vám přehled vybraných akcí a marketingových aktivit, které v uplynulém roce realizovala zahraniční zastoupení agentury CzechTourism především na blízkých trzích, a které významně přispěly k navýšení počtu turistů směřujících z těchto trhů do České republiky.
CzechTourism podpořil podnikatele
Regiony i podnikatelé mohli v roce 2015 využít nabídky na setkání s řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism hned několikrát. V červenci proběhla pod názvem Travel Trade Day série specializovaných seminářů, workshopů a networkingových akcí.
Snímek z porady ředitelů zahraničních zastoupení agentury CzechTourism
|
Ředitelé zahraničních zastoupení agentury předávali své zkušenosti více než 150 partnerům z privátní i veřejné sféry v Čechách i na Moravě. Na podzim pak ve spolupráci s oběma asociacemi sdružujícími cestovní kanceláře a agentury proběhl velmi úspěšný druhý ročník akce Travel Meeting Point, na který přivezli ředitelé zahraničních zastoupení největší a nejdůležitější touroperátory ze svých trhů.
Český stánek na EXPU navštívilo
přes 2,5 milionu návštěvníků
V Miláně jezdily v době EXPA tři tramvaje s polepem věnovaným Česku
|
Zahraniční zastoupení pro Itálii soustředilo své marketingové a PR aktivity v roce 2015 především na Všeobecnou mezinárodní výstavu EXPO konanou v Miláně. Tiskové konference, pracovní setkání s touroperátory i koordinace marketingové kampaně dopomohly k tomu, že pavilon České republiky navštívilo o půl milionu návštěvníků více, než se původně předpokládalo – celkem 2,5 milionu. Česká republika se na EXPO dočkala i několika ocenění (bronzová cena za architekturu či zařazení Českého pavilonu mezi pět nejzdařilejších). Zahraniční zastoupení podpořilo aktivity spojené s prezentací České republiky i outdoor či tiskovou kampaní. V Miláně např. v době konání EXPA jezdily tři tramvaje s polepy věnovanými jen České republice. „Denně probíhala jednání s touroperátory či cestovními kancelářemi o zařazení České republiky do itineráře a o podpoře stávajících produktů v nabídce. Mimo jiné jsme jednali i s vysoce specializovanými touroperátory pro školní turismus. Pavilon tak navštívilo 5 000 italských studentů, kteří zkraje roku 2016 zamíří do České republiky. Za šest měsíců EXPA se České republice dostalo v místních médiích tolik pozornosti, kolik za celý minulý rok,“ dodává ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism pro Itálii Luboš Rosenberg.
Prahu navštívilo 300 nizozemských touroperátorů a novinářů
Praha se stala cílem jednodenního fam tripu největšího nizozemského touroperátora TUI a jeho belgického protějšku Jetair. Na palubě nového moderního Boeingu 787-8 Dreamliner letecké společnost Arkefly z Amsterodamu bylo 300 pasažérů. „Přiletěl nejenom celý sales team TUI a cestovní agenti ze všech dceřiných společností, ale také novináři a bloggeři,“ upřesnila Petra Palečková, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Beneluxu, které se na přípravách této cesty podílelo. Česká republika byla oceněna nizozemským cestovatelským portálem Reisgraag jako nejlepší destinace pro návštěvu památek v roce 2015.
Účastníci fam tripu TUI v hlavním městě
|
Hlavním lákadlem bylo MS v ledním hokeji a Plzeň jako Evropské hlavní město kultury
Úspěšná byla v Německu
i propagace Labské stezky
|
Hlavním lákadlem pro novináře i cestovní kanceláře v Německu bylo květnové mistrovství světa v ledním hokeji a především akce v Plzni spojené s titulem Evropského hlavního města kultury. V prvním březnovém týdnu se Česká centrála cestovního ruchu spolu s 22 dalšími vystavovateli představila na veletrhu ITB v Berlíně. Během pěti dnů navštívilo veletrh rekordních 175 000 návštěvníků. Veletrhu se zúčastnilo přes 10 000 vystavovatelů ze 186 zemí. Takřka tisícovka reklamních ploch na nejfrekventovanějších německých nádražích poutala pozornost k novému leteckému spojení Prahy a Berlína, podařilo se oslovit až 3 miliony cestujících. Zahraniční zastoupení zaznamenalo velký úspěch i s propagací Labské cyklostezky, nejpopulárnější dálkové cyklotrasy v Německu.
Hokej a Plzeň táhly i v Polsku a Pobaltí. I díky on-line kampani zaměřené na lotyšské hokejové fanoušky přijelo do Česka o minimálně 20 procent více turistů z Pobaltí. PR kampaní zaměřenou na propagaci Evropského hlavního města kultury a volnočasových aktivit pro rodiny s dětmi se podařilo dosáhnout 585 bezplatných výstupů v polských médiích.
Znovuotevřeno zahraniční zastoupení pro Rakousko
Česká centrála cestovního ruchu otevřela v květnu po více než dvou letech samostatnou kancelář svého zahraničního zastoupení ve Vídni. „Rakouští turisté vyhledávají v Čechách kulturní památky, přičemž je fascinují především české a moravské hrady. Rádi cestují, trendem jsou ovšem spíše kratší dovolené od jednoho do tří dní. Rakouští turisté vyžadují vysokou úroveň poskytovaných služeb i dobrou infrastrukturu. Do jihočeského i jihomoravského regionu míří často za sportem, především za lyžováním, cykloturistikou a turistikou,“ přibližuje Yvette Polasek, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Rakousko. Hned v červenci prezentovalo zahraniční zastoupení Českou republiku profesionálům v oboru cestovního ruchu. B2B workshop „Branchen Sommerfest“ a následující networking byly největší rakouskou letní akci v cestovním ruchu, které se zúčastnilo přes 300 profesionálů.
Loni v květnu bylo znovu otevřeno zastoupení v Rakousku
|
Duchcovský zámek, České Švýcarsko i golfové destinace
Zámek Duchcov se stal dějištěm historického pořadu francouzské televize TV France 2 „Secrets d’histoire“. Pořad věnovaný Casanovovi, jehož natáčení zajistilo zahraniční zastoupení pro Francii, zhlédlo v hlavním vysílacím čase na 4 miliony diváků.
Posílit vnímání České republiky coby golfové země i ideální city breakové destinace bylo cílem aktivit zahraničního zastoupení pro Skandinávii. To připravilo marketingové aktivity, spojené s novými leteckými spoji i fam tripy, zaměřené na aktivní dovolenou v Českém Švýcarsku.
Strategické partnerství s dopravci na Slovensku
Výstup z kampaně realizované díky partnerství se Slovaklines
|
Nové strategické partnerství s Regiojet a Slovaklines umožnilo intenzivní propagaci českých regionů na Slovensku, a to v ideálním čase před začátkem letní sezony. Na širokou veřejnost byla zaměřena i další z kampaní realizovaná v rámci železniční přepravy. Obrandovaný vagon rychlíkové soupravy jezdil na trase Košice–Bratislava denně, cestující se v něm navíc mohli začíst do brožur Česko země příběhů – 7 kulturních cest – kampaň oslovila 1,4 milionu Slováků.
Regiony České republiky v The Times i španělské televizi
Na televizní obrazovky se Česká republika dostala i ve Španělsku, a to v rámci oblíbeného pořadu o cestování Madrileños por el Mundo. V reportážích byla představena nejen Praha, ale i Kutná Hora či Terezín.
Do Mariánských Lázní, Karlových Varů, Plzně, Českých Budějovic i Českého Krumlova lákala bonitní britskou klientelu speciální příloha v britských prestižních denících Telegraph, The Times a Guardian v kombinaci s on-line kampaní. Speciální osmidenní balíček cest po České republice byl připraven ve spolupráci s touroperátorem Voyages Jules Verne. Intenzivní kampaň, která představila Českou republiku jako romantickou i gastronomickou destinaci plnou nádherných památek, proběhla ve spolupráci s aerolinkami, jako jsou Jet2, British Airways či Ryanair. Na vánoční trhy a zimní dovolenou naopak lákaly on-line kampaně silných on-line touroperátorů, jako je Secret Escapes a Lastminute.com. Zahraniční zastoupení ve Velké Británii cílilo své aktivity v roce 2015 i na irský trh. Romantické příběhy z České republiky byly irským médiím představeny v rámci propagace přímých leteckých linek mezi Prahou a Dublinem a Prahou a Belfastem.
CzechTourism na Blízkém východě
CzechTourism se v roce 2015 zaměřil i na trhy, kde nemá své zahraniční zastoupení. Novinky a turistické produkty prezentovala agentura CzechTourism na březnové roadshow ve Spojených arabských emirátech. Workshopy v Dubaji a Abu Dhabí odstartovaly sérii aktivit, jimiž Česká republika posiluje svou propagaci v reakci na plánované zavedení bezvízového styku mezi SAE a zeměmi schengenského prostoru. Na prezentace, zaměřené na posílení značky Czech Republic – Land of Stories, navazovala B2B jednání mezi českými a emirátskými obchodními subjekty. Mezi nimi nechyběly ani společnosti Emirates Airline, Hilton a Rail Europe, které jsou díky své produktové nabídce strategickými partnery pro propagaci České republiky nejen v SAE, ale v celém regionu zemí Blízkého východu. CzechTourism se účastnil i květnového veletrhu cestovního ruchu Arabian Travel Market v Dubaji, který je největší svého druhu v oblasti Blízkého východu.
V Izraeli připravila agentura CzechTourism ve spolupráci s městem Karlovy Vary lázeňský workshop, na kterém se prezentovala místním cestovním kancelářím a médiím desítka lázeňských subjektů z Karlovarského a Ústeckého kraje.
Foto: -CzT-