
Cestovní kancelář America Tours vznikla již v roce 1991. Už z názvu je jasné, že se jedná o specialistu na Ameriku. A to doslova a do písmene, protože America tours nabízí zájezdy do Severní, Střední i Jižní Ameriky. Na zhodnocení loňského roku a novinek na tento rok jsme se zeptali Ing. Jana Kužela, obchodního ředitele America Tours.
Jaký byl pro vás rok 2006 a co nového jste připravili na rok 2007?
Jednoduše řečeno, velmi úspěšný. Největší růst zaznamenal počet zájezdů do zemí Jižní Ameriky, zejména Peru, Argentiny a Brazílie a zároveň rostl, i když menším tempem, počet klientů do USA a Kanady. Naopak pokles zaznamenalo cestování do Mexika, zřejmě kvůli negativnímu dopadu hurikánové sezony v roce 2005.
Již poněkolikáté v řadě jsme získali ocenění TTG jako nejlepší touroperátor na Ameriku a v objemech klientů, šíři a kvalitě nabízených služeb bychom těžko na našem trhu hledali konkurenci. Zní to možná trochu „nabubřele“, ale již sedmnáctou sezonu tvrdě pracujeme na tom, abychom nabídli co nejlepší produkt našim klientům i prodejcům, navštěvujeme veletrhy v Severní i Jižní Americe, posíláme pravidelně všechny naše zaměstnance do Ameriky a vychováváme si vynikající průvodce. Proto mě těší fakt, že jsme měli 65 % klientů, kteří s námi cestovali minimálně dvakrát.
Jakou důležitost přikládáte proviznímu prodeji produktů America Tours přes cestovní kanceláře a cestovní agentury?
Provizní prodej je pro naše CK velmi důležitý a zaujímá velké procento celkového obratu. Výše naší provize je 10 procent a naši partneři si ji nechávají na účtu při doplatku zájezdu. Pokud vezmete průměrnou výši ceny našich zájezdů, která je kolem 60 000 Kč, znamená to pro naše partnery zajímavý obchod. Kromě toho podporujeme znalosti provizních prodejců častými infocestami, v minulosti jsme odvezli autobusové infocesty do východní Kanady, na východní pobřeží USA, do New Yorku a do Arizony. V roce 2006 jsme vzali vybrané prodejce na velký okruh Jižní Amerikou. Dá se říci, že již dost let do našich provizních prodejců investujeme a snažíme se je maximálně seznamovat s naším produktem. Celá řada z nich pak neprodává jen katalogové zájezdy, ale i speciální skupiny pro zájmové nebo profesní skupiny, které představují významné procento obratu naší firmy.
Kam pojedete na příští infocestu a jaké jsou podmínky pro účastníky?
Další se koná už v únoru ve spolupráci s návštěvním centrem státu Nevada a leteckou společností Alitalia. Máme připravený atraktivní program cesty ze San Franciska do Las Vegas, po cestě zpátky se zastavíme na prohlídku New Yorku. Podmínkou je aktivní nabízení produktu America Tours.
Můžete jmenovat některou z vašich parnerských cestovních kanceláří?
Za důležité považuji dlouhodobé partnerství s CK Fischer a CK Siam, které nabízejí naše zájezdy ve svém katalogu, ale máme desítky menších cestovek a agentur, se kterými děláme dobré obchody řadu let. Seznam důležitých partnerů v jednotlivých regionech naleznete na našich internetových stránkách.
Je nějaká destinace, které se budete více věnovat v roce 2007?
Předně bych chtěl říci, že jsme rozšířili nabídku do Severní i Jižní Ameriky. A naším cílem je, abychom v letošním roce odvezli více zájezdů do Střední Ameriky, kde naše obraty v minulých letech zaostávaly za očekáváním. Mám na mysli zejména Kostariku a Panamu. Tady jsme připravili několik nových zájezdů, pečlivě jsme na místě připravili trasy a nasmlouvali služby s dodavateli. Výsledkem jsou kvalitní zájezdy za nižší cenu, než je na našem trhu běžná. Počet rezervací nám dělá radost. První větší skupina na katalogový zájezd odjíždí hned v únoru. A samozřejmě chystáme i infocestu pro CK do Kostariky v roce 2007.
– job-
www.americatours.cz