Projekt Projekt tradiční české gastronomie Czech Specials, který se právě rozjíždí, vznikl ve spolupráci agentury CzechTourism, Asociace hotelů a restaurací České republiky a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky.
Smyslem projektu Czech Specials je navázat na tradice kvalitní české gastronomie v moderním pojetí a zároveň přispět k propagaci České republiky jako zajímavé destinace nejen pro zahraniční, ale také pro domácí návštěvníky.
Nedá se předpokládat, že by se gastronomie sama o sobě stala hlavním motivačním faktorem pro příjezdový a domácí cestovní ruch. Může však významně podpořit atraktivitu České republiky a jejích regionů a díky zajímavým gastronomickým zážitkům zvýšit faktor virového marketingu, který prostřednictvím šíření dobrých zkušeností od návštěvníků destinace směrem k jejich přátelům a známým přinese navýšení počtu turistů v regionech, případně jejich zájem o návštěvu dalších turistických regionů.
Byly vytipovány recepty z české kuchyně typické pro každý kraj nebo turistickou destinaci. Každé gastronomické zařízení, které se do projektu přihlásí, získá kompletní recepty těchto specialit a zaváže se, že přidá národní a minimálně jednu krajovou specialitu na jídelní lístek. Tyto speciality, stejně jako stravovací zařízení zapojená do projektu, budou označeny logem Czech Specials. Certifikát se bude udělovat na období 2009 – 2011. Pro zařazení gastronomického zařízení do projektu jsou stanoveny jasné podmínky, které by zároveň zajišťovaly jistou úroveň kvality služeb a vybavenosti gastronomických zařízení.
Motivací pro gastronomická zařízení bude možnost propagace vlastních služeb prostřednictvím krajových specialit a zapojení se do marketingových aktivit s tímto projektem spojených. Restaurace získají bezplatně trvalou propagaci prostřednictvím agentury Czech Tourism, propagační materiály budou k dispozici v českých informačních centrech i v zahraničních zastoupeních Czech Tourism. Mají možnost účasti i na akcích, které každoročně pořádají Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací spolu s Asociací kuchařů a cukrářů. Propagaci bude dán prostor i v pořadu Toulavá kamera či na webových stránkách Kudy z nudy.
Věříme, že tento nový projekt najde své stoupence a příznivce jak na straně provozovatelů restaurací, tak i na straně hostů na celém území České republiky.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...
Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...