Turisté ve Znojmě i letos za útratu v restauraci nebo za noc v penzionu či hotelu získají poukaz na prohlídku městských památek zdarma. První ročník kampaně #mastozadax byl úspěšný, a tak ji vedení města i s ohledem na pokračující koronavirová opatření plánuje od 1. června opět spustit. Novinkou je zvýšení minimální útraty v ubytovacích zařízení z 500 na 1 000 korun a zmenšení voucheru, který má být ekologičtější a skladnější, řekl František Koudela, ředitel organizace Znojemská Beseda.
„Vzhledem k omezeným podmínkám podnikatelů, které panují a ještě možná budou panovat, jsme se rozhodli opět cestovnímu ruchu pomoci. Loňský výsledek, kdy se návštěvnost turistických provozů zvýšila o 51 procent a zapojilo se 140 podnikatelů, tedy více než polovina, nás velmi mile překvapil. Koncept je jednoduchý a přitom komplexní. Kdo ve Znojmě udělá útratu, zaslouží si něco poznat. Zadax je pro nás nástroj i na zlepšení nezaměstnanosti, která je v našem regionu spíše vyšší,“ uvedl starosta města Jakub Malačka.
Proti loňskému roku je třeba v ubytovacích zařízeních utratit 1 000 korun, podle Koudely však tuhle částku lidé stejně za noc zaplatí. Pro restaurace a kavárny zůstává útrata na 150 korunách a pro ostatní služby cestovního ruchu na 200 korunách. „Na tržbách podnikatelů se kampaň pozitivně projevila. Navíc víme, že lidé loni nestihli navštívit vše, co jim poukaz umožňuje, a mají důvod přijet i letos. Další pozitivní tečkou za loňskou sezonou je i nedávné ocenění z odborné konference Travelcon, kde jsme získali Velkou cenou cestovního ruchu. Vnímáme to jako další impulz táhnout za jeden provaz,“ doplnil Koudela. Kampaň však reaguje především na situaci poznamenanou koronavirovou nákazou, a tak není jisté, zda potrvá i příští rok.
Podpořit cestovní ruch chce i destinační společnost ZnojmoRegion, která po loňském testování opět připravila turistickou kartu. Loni získali lidé výhody za návštěvu různých cílů v regionu, často i těch málo známých. Letos je karta zaměřena na podporu ubytovacích zařízení. Obdrží ji každý dospělý turista, který se v období od 1. června do 31. října ubytuje ve vybraných hotelech, penzionech a kempech nejméně na jednu noc. Z karty může uplatnit například volné vstupy do památek či na koupaliště nebo slevy do restaurací a vinařství.
Nabídka odměn a výhod je od více než 30 zapojených subjektů. Čím více nocí host na Znojemsku stráví, tím více odměn a výhod může čerpat. Projekt má pomoci vzkřísit služby cestovního ruchu po rozvolnění vládních opatření. Turistická karta bude současně sloužit destinačnímu managementu jako informační zdroj o návštěvnosti regionu a turistických prioritách.
Warning: Undefined variable $post_objects in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 98
Více o loňském ročníku kampaně
S detaily loňského ročníku znojemské kampaně, která se umístila na 3. místě v kategorii Restart cestovního ruchu ve Velké ceně cestovního ruchu 2020/2021, se můžete seznámit v tomto krátkém videu.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...