Zpět na ITB v Berlíně

Mezinárodní veletrh cestovního ruchu ITB v Berlíně se řadí k největším světovým veletrhům ve svém oboru a své postavení si upevnil i tento rok. Šlo opět o přehlídku tradičních turistických destinací, ale i těch, které si své místo na slunci zatím ještě hledají.

„Mezinárodní turistika se odrazila ode dna a opět začíná růst.“ Těmito slovy bilancoval ITB Berlin 2005 Dr. Christian Göke, vedoucí veletrhu Berlin. A čísla mluví za vše. S 10 409 vystavovateli byl překonán dosavadní rekord. Navíc velkou radost udělala pořadatelům i návštěvnost ITB. Přes nepřízeň počasí v prvních dnech dorazilo na veletrh více lidí než v loňském roce, a to přesně 142 351.

Zlepšila se i struktura návštěvníků. Počet odborné veřejnosti činil 12 %, což je 83 987 (v roce 2004 75 019). 33,5 % odborníků zavítalo na ITB ze zahraničí.

Spokojenost vystavovatelů na ITB Berlin je stejně jako v předešlém roce velmi vysoká. 89 % vystavovatelů již nyní počítá s účastí také v roce 2006, 85 % jsou spokojeni s účastí na veletrhu také z obchodního hlediska.

Na ITB Berlin se tento rok poprvé prezentovala Asie ve dvou halách. Vystavovatelé ze zemí postižených vlnou tsunami nestornovali účast na ITB, naopak chtěli o sobě dát vědět, že to, co nyní nejvíce potřebují, je, aby turisté z celého světa do těchto oblastí opět přijeli strávit svoji dovolenou.

Premiérou tohoto ročníku bylo představení nového segmentu trhu: obchodní cesty, které se prezentovaly pod titulem „Business Travel@ITB Berlin“, a to od neděle do úterý. K tomuto tématu byl také připraven seminář zaměřený na manažerské cesty. Další novinkou byly Trend&Events v hale 1.1, kde se prezentovalo téma EcoTourism, cestování pro tělesně postižené.

Partnerskou zemí ITB Berlin 2005 bylo právě Německo. Petra Hedorfer, předsedkyně Německé centrály pro cestovní ruch, v tom vidí velké plus. Věří, že je to velkým impulsem rozvoje cestovního ruchu v Německu. Očekává, že v roce 2006 přijde nárůst o více než 2 %. Německo se snažilo nejvíce poukázat na pohostinství, kulturu a sportovní možnosti této země.

Prezentace České republiky

Asi si všichni vzpomínáte, že v loňském roce agentura CzechTourism nepotvrdila svou účast na ITB Berlin 2004 a Česká republika měla zastoupení pouze v několika karlovarských a mariánskolázeňských subjektech v čele s Karlovarským krajem a městem Karlovy Vary. Společně s nimi se veletrhu zúčastnila také cestovní kancelář Atis. David Gladiš (toho roku ředitel agentury CzechTourism) sliboval, že s veletržní správou ITB bude ihned jednat o roce 2005 a že pokud získá vyhovující umístění Českého stánku, účast na ITB obnoví. Jak slíbil, tak se také stalo.

Česká republika získala umístění v hale číslo 11.1. spolu se Slovenskem, Maďarskem, Rumunskem a Srbskem. Hala číslo 11 je však mnohem blíž „centru dění“ a také střední Evropě jako takové. Navazující halou je vlastně hala číslo 17, kterou již několik let okupují Rakousko se Švýcarskem.

Stánek České republiky byl ostrovním stánkem, tudíž pro všechny vystavovatele s vyhovujícím umístěním. Jeho rozloha činila 230 m2 a své produkty tu prezentovalo 32 vystavovatelů plus CzechTourism. Návštěvníci tu našli všeobecné informace z 10 krajských úřadů, o Českém ráji a z měst České Budějovice a Ostrava. Dále tu byla široká nabídka lázní (Jáchymov, Mariánské Lázně, Františkovy Lázně) a hotelů (Extol Inn, Orea, Růže, Top hotel, Euroagentur, Jalta, Hilton, Imperial Karlovy Vary, Aura Palace). I incomingové cestovní kanceláře lákaly do České republiky (Czech Holidays, Čedok a Atis). V rámci české expozice jste ještě mohli najít Kongresové centrum Praha a Národní divadlo.

Ve stejné hale jako Česká republika měli zvlášť své stánky Karlovarský kraj a hotely v Karlových Varech.

Agentura CzechTourism zajistila doprovodné akce jako hudební produkci na stánku (soubor Šajtar), velkoplošnou TV projekci a ukázku opracování českého granátu. Poslední z jmenovaných byla zpestřena ještě soutěží, která probíhala po celou dobu konání veletrhu. Jednalo se o vyhledávání českého granátu za určitý časový limit.

Catering na českém stánku po celou dobu konání veletrhu zajišťoval Klášterní pivovar Strahov, který pořádal i tzv. „happy hour“ s ochutnávkou piva.

Jolana Bjelková
Foto: Jolana Bjelková, Messe Berlin

www.itb-berlin.de

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více