Zuzana Kailová: Sázíme na slavné lokální značky

O současné i budoucí podobě cestovního ruchu v Ústí nad Labem s náměstkyní pro kulturu, sociální oblast a cestovní ruch Bc. Zuzanou Kailovou.

Zuzana Kailová Paní náměstkyně, co je pro vás v oblasti cestovního ruchu prioritou?

Ústí nad Labem má pestrý turistický potenciál – jedinečné přírodní podmínky, velký počet kulturněhistorických památek a řadu možností sportovního, kulturního a relaxačního vyžití. Avšak kvůli zažité image nepatří město právě k nejvyhledávanějším lokalitám regionu. Ve společnosti bohužel stále přetrvávají předsudky, které jsou s naším městem spojovány a které jsou často nepravdivé nebo jsou již dávnou minulostí. Mou největší osobní prioritou je tedy snaha změnit obraz Ústí nad Labem tak, aby se profilovalo jako moderní univerzitní město, které je umístěné v nádherné krajině Českého středohoří a oplývá bohatou průmyslovou tradicí, jejímž dědictvím je řada vynikajících a proslulých českých výrobků.

Jak se snažíte tento neblahý pohled změnit?

Úzce spolupracujeme s Ústeckým krajem na masivní propagační a mediální kampani Brána do Čech. Jejím stěžejním cílem je snaha o zviditelnění turisticky stále „nevytěženého“ potenciálu kraje založením a provozováním čtyř destinačních agentur, jejichž členění a názvy vyplývají z rozličných přírodních a historických podmínek na území kraje. Jedná se o oblasti Dolní Poohří, Krušné hory, České Švýcarsko a České středohoří, jehož součástí je právě město Ústí nad Labem. Pod těmito názvy geografických celků se totiž negativní předsudky a přetrvávající nepravdy vytrácí a navíc – v rámci zmíněného konceptu existuje vyšší šance prosadit se mezi ostatními turistickými destinacemi na národní i mezinárodní úrovni.

Jaké projekty na poli cestovního ruchu plánujete letošní rok?

V letošním roce je naší vlajkovou lodí projekt „Slavné lokální značky z Ústí nad Labem“. Město totiž skutečně vyrostlo na nevšední průmyslové tradici, ovšem jeho image je spojována pouze s negativními aspekty průmyslové činnosti. Tuto skutečnost chceme díky projektu změnit.

Můžete být konkrétnější?

Jistě. Chceme upozornit především na to, že město Ústí v minulosti představovalo přední industriální metropoli Rakouska-Uherska a dědictvím této průmyslové tradice nejsou pouze tovární komíny, ale především řada proslulých českých značek. Chceme využít faktu, že se svému věhlasu tyto slavné značky těší dodnes, přestože mají za sebou více než sto let a zažily mnoho dějinných zvratů. Problém je, že řada pamětníků na to již zapomněla a mladší generace o těchto výrobcích neví. Pevně věříme, že se nám díky projektu podaří tyto značky nejen připomenout, ale také řádně propagovat a využít ve prospěch města. Zkrátka, stejně jako se lidem vybaví Becherovka ve spojení s Karlovými Vary, u nás by tuto roli mohla sehrát například Stará Myslivecká, mýdlo s Jelenem nebo ústecká piva Březňák či Zlatopramen.

Jak budou tyto snahy vypadat v praxi?

Je dobré zmínit, že půjde o propagační a reklamní kampaň. V rámci projektu bude proto vytvořena řada propagačních předmětů, které budou spojeny právě se slavnými lokálními značkami. Věříme, že místní občané budou následně obdarovávat své blízké a přátele právě dárečky v podobě zmíněných ústeckých produktů. V dubnu projekt zahájí výstava v informačním středisku města a chystáme také řadu doprovodných akcí, ale to je prozatím překvapení.

Jak hodnotíte vaši účast na brněnském veletrhu cestovního ruchu GO a REGIONTOUR? Jaké informace u vás lidé nejčastěji vyžadovali?

Nejvíc dotazů bylo logicky spojeno s novou lanovkou na Větruši, unikátní atrakcí města, která je v provozu od prosince a již týden po otevření svezla svého 10 000. návštěvníka. Tradičně byl velký zájem o plavby na výletních lodích po Labi a také o ústecké dominanty – zříceninu hradu Střekova, kostel Nanebevzetí Panny Marie se šikmou věží a výletní zámeček s restaurací Větruše. Zkušenější turisté se ptali na vodopády, kterých máme v okolí města veliký počet, ovšem málokdo o nich ví.

Text: Jan Pomykal
Foto: archiv města Ústí nad Labem

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více